четвъртък, 7 юни 2012 г.

Преживей истината

Истината! Тя стои изправена сама – високо и величествена. Истината е. Тя е Една. Не се променя. За истината на живота е писано много в религиозните книги. Древните томове, свещени текстове и писания, работите на светци и пророци, ученията на Аватарите като Христос, Рам, Кришна, Зороастър, Буда и други ни учат на истината за живота. Само в индуизма има огромен набор от такива писания: Ведите и техните подразделения; шестте Веданги. Сто и осемте Упанишади, осемнадесетте Пурани; двата велики епоса – Рамаяна и Махабхарата и дузина още писания, включително текстове по йога и нейните подразделения.



Истината за Бога и за аза, за живота, за вселената, за елементите и тяхната природа, за природата на Бог и човек, за душата, съзнанието, тайните на висшето живеене и мислене, природата на ума, тайните на тялото, медитацията, мантрата, чакрите, Кундалини Маха Йога, нашият живот на земята, умирането и смъртта, живота след смъртта и много още неща са обяснени с големи подробности в тези книги. Тези книги са били преведени на всички индийски езици и на повечето езици в света. Откриваме текстове от всички религии да говорят за истината. Истината за Бог и Живота са ни известни.



Повечето от нас четат тези истини и ги повтарят като папагали. Запомняме стихове и глави от Свещените Писания и ги казваме с голямо красноречие и ясна дикция. Запомняме ги и ги цитираме без усилие, когато ни е необходимо. Важно е да знаем думите, защото те ни дават описание какво е и какво може да бъде, ако следваме някой процедури. Истината остава само на думи, освен ако не я преживеем лично и не (направим думите) лично преживяна истина. Велики светци като Мийра, Тияграджа, Бхадрачал Рамдас, Тукарам и други говорят за сладостта на името на Бог. Те казват, че то е по-сладко от мед или кафява или бяла захар и те се потапят в сладостта на името на Бог. Можем да повтаряме техните песни, те ще бъдат просто думи освен, ако и докато не правим джапа с името на Бог и не преживеем лично сладостта на Рам Нам. Истината без личното преживяване е като красиво мъртво тяло – душата си е отишла, а тялото става годно само за изхвърляне. Същото е като да държим клетка за птици, без птицата да е в нея. Историята с пияницата илюстрира тази истина.



Имало едно време един пияница, който си имал ежедневен навик. След работа, отивал в пивницата, сядал там, и пиел докато я затворели. След това зашеметен и клатушкащ се прибирал в дома си. На другата сутрин се събуждал и отивал на работа. Един ден, на път към пивницата забелязал, че нощта е тъмна и безлунна. Взел си фенер и го носил със себе си по пътя към дома, за да не се сблъска с нещата по пътя и да не падне и да се нарани. Както обикновено, бил напълно пиян, когато собственика на пивницата казал, че ще затваря и поканил клиентите да напуснат. Взел си фенера и тръгнал за дома си.



По пътя към дома си, пияницата се спънал в камък, след това в куче и накрая в едно магаре. Освен това се ударил и в едно дърво. Погледнал фенера си и се зачудил, защо след като си има фенер, се спъвал и бутал толкова пъти. Ударил се в оградата и паднал на тротоара в несвяст. На сутринта, неговите приятели го открили на тротоара и го отнесли в къщи. Пияницата не отишъл на работа този ден, защото се бил насинил и го боляло. По обяд, съдържателят на пивницата дошъл в дома му и казал: Моля те, върни ми папагала. Вместо да вземеш фенера си, си отнесъл със себе си клетката с моя папагал!



Ако не следваме ученията на Аватарите, Учителите, гуру и Свещените писания и не преживеем истината лично, ние ще бъдем като пияницата, който носи клетка на папагал вместо фенер. Ще продължаваме да се спъваме в тъмнината и да се нараняваме и да се чудим защо се нараняваме, въпреки че носим с нас фенер. Думи без лично преживяване не дават светлина и ние ще продължим да се спъваме в живота, макар отлично да знаем наизуст и да цитираме свещените писания. Да следваме ученията и практиките, които ни дава Гуру и да преживеем истината лично. 



Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов