петък, 15 юни 2012 г.

Не говори лошо за другите!



Всички ние искаме хубав живот. Хубавият живот се появява като резултат на това, което правим, а не на това, което притежаваме или което ни се случва. За да имаме добър живот, ние трябва да правим добро, да се въздържаме да правим лошо или зло на другите с мисъл, дума или дело и да търсим покой. Един от най-лесните начини да загубим или да ни се изплъзне благодатта на Бог е като клюкарстваме. Ние обичаме да клюкарстваме. Когато говорим преувеличаваме истината и даваме фалшива информация за другите, за да се наслаждаваме на скандалите и фалшивата възбуда. Има известно удовлетворение за повечето от нас от това да унижим другите, да разпространим скандали за другите и да разказваме зловредни истории. Но не осъзнаваме каква лоша карма си навличаме с това.  Законът е, че получаваме това, което сме дали.  Когато говорим лоши неща за другите -  взимаме върху себе си тяхната карма. Освен че носим товара на собствената си карма, взимаме и товара на кармата на тези, за които злословим /клюкарстваме. Следващата  история ни предупреждава за последиците от злословенето:

Имало едно време един мъдрец, който седял пред дома си и плетял кошница. Чул, че някой вика „РамРам”,  докато си ходи по пътя, но не можел да кой е. Помолил сестра си да отиде и да види кой ходи и вика името на Бог. Сестра му отговорила, че това бил един окаян брамин, който живеел с дъщеря си по един неморален начин. Мъдрецът казал: Ти си поредният, стотен поред човек, който повтаря тази клюка. Погледнал навън към брамина, който минавал наблизо и го повикал: Казал му: отиди си с мир в къщи, освободен си от проклятието! Така, сестра му се досетила, че има цяла история зад думите на брат и започнала да го разпитва. И така мъдрецът й разказал  историята:

Браминът, който минал покрай тях, като викал „РамРам”, живеел с овдовялата си дъщеря. Те били щедри и мили хола. Редовно канели садху и светци и им предлагали храна с любов и уважение. Тяхната щедрост била известна. Един път, в дома им дошъл садху на посещение. Бащата и дъщерята му служели добре. Садху бил доволен от направената от тях сева (служене) и решил да ги благослови. Погледнал той в тях, за да види бъдещето им.  И видял ужасяваща картина. Разбрал, че трябва да им каже истината, за да им помогне. Повикал брамина и му казал, че след смъртта му щял да бъде измъчван от цяла планина пиявици в Ада. Като чул това ужасяващо предсказание, браминът бил разтърсен и паднал в краката на садху и поискал съвет как да избегне това ужасно мъчение. Садху казал: Един път, когато си готвил храна, пиявица паднала от покрива в тенджерата и умряла. Никой не забелязал това и същата тази храна ти си дал на реализиран мъдрец. Има правило, че каквото е дадено на реализиран мъдрец ни се връща умножено по хиляда. Така за теб има запазена една планина от пиявици.

След като разказал тази история, Садху й дал противоотрова, с която да се избегне ужасната съдба, която очаквала брамина. Накарал го да се държи по такъв начин с овдовялата му дъщеря,че всички да мислят и да говорят лоши неща за тях. Когато сто човека изговорели клеветата за тях, цялата лоша карма щяла да бъде разпределена измежду тях и браминът щял да бъде освободен от този ужасен край. Браминът започнал да се държи по предписания начин пред публиката. Хората разбрали погрешно поведението му и започнали да злословят за него и дъщеря му. Сестрата на мъдреца била стотният човек, който злословил за него и с това проклятието му , спечелено без негова вина, било отстранено от него.

Когато си позволяваме неоправдано злословене и си играем да обвиняваме в пристъп на гняв, ние копаем собствения си гроб. Вземаме с това лошата карма на другия, ако той не ни вика и крещи в отплата. Когато се обърнем назад и погледнем различни събития в живота си, откриваме , че сме насъбрали ужасяващи количества карма, просто като злословим за другите хора. Трябва да се научим да казваме истината без гняв, омраза и зла умисъл (злоба). Необходимо е да преодолеем нуждата да унижаваме другите. СитаРам мантрата ни помага да преодолеем това заболяване на езика и ума, което ни кара да злословим за другите. Да се молим на Гуру и на Шри СитаРам да ни помогнат да преодолеем тази ужасна болест и да извикат у нас, вместо нея, светлината на любовта, истината и сладостта. Наистина ли се нуждаем да добавяме още и още негативна карма към и без това вече доста тежкия товар, като злословим за другите?  



Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов