Шестата стъпка
от Нава Видха Бхакти е Вандана. Тя се състои в молитва и поклонение пред Бог.
Бхакти е естествена проява в човека.
Вродената същност на човека е Божествена и бхакти, любовта за Бог е
инстинктивна проява в човека. Също както
Арджуна е станал известен със своята Сакхия Бхакти и Хануман със своята Дасия
Бхакти, Акрура е станал известен със своята Вандана или молитва с прострация
пред Шри Кришна.
Акрура бил чичо
на Шри Кришна. Той бил придворен в двореца на Цар Камса. Камса бил прокълнат да
умре от ръцете на Шри Кришна. Поради това той направил заговор да убие Шри Кришна
като го покани в Матхура. Той наредил на Акрура да отиде до Вриндаван и да доведе
Шри Кришна със себе си в Матхура. Акрура знаел за злите планове на Камса. Той
имал желание да отиде във Вриндаван, тъй като знаел, че Шри Кришна бил
Върховната Сила и искал да получи даршан и благословии от Шри Кришна. Да има
даршан на Бог и Той да го нарече „чичо” би бил най-величествения момент от
неговия живот. Той отпътувал за Вриндаван, разтопен от любов към Шри Кришна.
Когато Акрура
достигнал Вриндаван, видял следите от стъпките на Шри Кришна в прахта. Веднага
паднал в прострация на земята. Овъргалял се по земята, за да може праха от
стъпките на Бог да се полепи по тялото му. С това дал пример на почитанието, с
което ние би трябвало да влизаме в свещената зея, независимо от нашия статус,
богатство, власт и положение в живота. Когато Акрура най-накрая се срещнал с
Шри Кришна и Баларам, той се проснал пред тях като всичките му осем крайника
докосвали земята и докоснал техните Лотусови Крака. Поискал Тяхната Благословия,
макар че бил по-възрастен от тях и имал по-висок обществен статус. Шри Кришна
го прегърнал и го завел в дома си като уважаван гост. Акрура предал поканата и
обяснил злия замисъл на Камса. Божествените братя се смели и решили да
придружат Акрура до Матхура на следващата сутрин.
На следващата
сутрин Акрура, Шри Кришна и Баларам тръгнали за Матхура. Говедарите се опитали
да спрат колесницата и да попречат на Шри Кришна да ги напусне, но Той
продължил и до вечерта достигнал до бреговете на Река Ямуна. Акрура спрял
колесницата, за да направи дневната си богослужение. В момента в който се
потопил в реката, видял във водите Шри Кришна да лежи като Бог Вишну върху
Баларама, който се превърнал в Ананат Шеша Наг, с хиляди глави. Той видял Бог
Брахма, Шива, Индра и другите Богове, Риши и Мъдреци, които заобикаляли Бог
Вишну и му предлагали молитвите си.
Изненадан,
изумен и удивен Акрура излязъл от водата и отишъл при Шри Кришна и Баларам,
които седели в колесницата. Той се проснал пред Тях и възхвалил Шри Кришна:
Любими Мой Боже, твоята вечна трансцедентна форма е пълна със знание. Като
просто концентрираме ума си върху Твоята форма, можем да разберем(проумеем)
напълно знанието за всяко съществуващо нещо, защото ти си изначалния източник
на цялото знание. Ти си изключително силен, притежаваш всички енергии. Ти си
върховния Брахман и Върховната личност, върховния управител и господар на
материалните енергии. Изказвам ти с уважение моите почитания защото ти си
Васудева, убежището на цялото творение. Ти си вездесъщата върховна личност на
върховното божество и Ти си върховната душа, която обитава сърцето и дава
насока за действията ни. Сега, боже мой напълно се отдавам в теб. Моля те дай
ми твоята протекция.
Шри Кришна бил
доволен от Вандана на Акрура и го благословил. Те стигнали до Матхура, където
той победил и убил Камса. Като предложил Вандана, Акрура станал известен и
постигнал най-висшата цел на Върховната Божественост.
Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов