ПарамБрахман,
Божествената сила, присъства навсякъде в света (творението), във всичко живо и
неживо. Преди творението, само светлината съществувала и тази светлина създала
Вселената, която познаваме. Логично е, че Вселената е създадена от светлината
на Бог. Ние сме направени от същата
материя, от която са направени звездите. В този свят съществуват само
светлина, любов, енергия и силата на Бог. Искрата на Бог, наречена душа, е
нещото, което дава живот на тялото ни. Без душа, тялото е мъртво месо(плът?),
което става само за изгаряне и погребване.
Старите у
дома, свещениците, пандитите, Гуру и Реализираните ни учат, че Бог е във всичко
и че трябва да не правим разлика между различните форми на живот. Разбираме
това твърдение, доколкото ни е удобно и го извращаваме, за да съвпадне с желанията
и исканията ни. Бог е във всичко, следователно той е и в похотта, алчността,
парите, богатството, наркотиците, алкохола, във всички неща, които толкова
силно искаме. Отдаваме се на пороците и казваме, че Бог е в тях. Използваме Бог
като извинение за поквареното поведение и присъстваме и задоволяваме желанията си. Такова поведение
в края на краищата води до болка, мизерия и саморазрушение, а ние обвиняваме Бог
за това. За удобство, забравяме предупрежденията, които ни дават светците и
старейшините/по-възрастните относно правилния път и какво да правим и какво да
не правим в живота. Ако Бог е навсякъде, то той е и в гласовете, които ни
предупреждават и се опитват да ви водят по пътища, които ни помагат да сме
по-близо до светлината. Необходимо е да живеем предпазливо и благоразумно.
Да
разгледаме тази история, разказана от Шри Рамакришна за едни човек, който
обвинявал Бог за това, което му се случило. Имало едно време един светец, които
живеел с многото си последователи в ашрам в гората. Той винаги казвал: Бог е
във всички създания. Той е във всяко живо същество, без значение дали е човек,
животно, птица, насекомо или риба. Разпознайте присъствието му в във всичко и
се поклонете с уважение пред него.
Един път,
последователите му били в гората, където събирали дърва за жертвения огън.
Внезапно чули някой да вика: пазите се, направете път! Бързо, бързо, полудял
слон тичал към тях. Всички последователи се пръснали като листа във вятъра с
изключение на един. Този последовател застанал пред дивия слон, като си казвал
постоянно: аз виждам Бог във всичко. Той е във всичко, дори и в тази луд слон.
За това няма да бъда наранен! Тоя стоял неподвижно и се поклонил пред животното
и започнал да пее във негова възхвала. Махут, ездачът на слона, продължил да
вика: бягай, бягай. Но последователят не се помръднал.
Слонът го
блъснал с хобота си , изхвърлил го от пътя си и продължил бясно напред. Силата
на удара насинила здраво последователя и другите дошли да му помогнат и го
завели в ашрама. Някой го попитал: защо не се отмести, като видя, че идва
слона? Последователят отговорил: учителят винаги ни казва, че Бог е във Всичко
и, че Той има формата на цялото творение, и хора, и животни. Поради това
мислех, че Слонът-Бог идва към мен и не избягах.
Светецът
казал: вярно е, че Бог е във Всичко, и че Слонът-Бог идва към теб. Но Махутът
седящ върху него ти казал да се преместиш и да се спасиш. Защо не послуша него?
Живейте предпазливо и благоразумно!
Цялото творение е форма на Бог. Водата е форма на
Бог. Но една вода става за пране на дрехи, друга за къпане, а трета за пиене.
Водите на някои свещени реки се използват при ритуално къпане на Боговете е
храмовете и у дома. Солената вода на морето дава сол и не си използва у дома. Ако
пием солена вода, ще се разболеем и ще повръщаме. Бог съществува в сърцата на
всички, на добрия, на лошия и на грозния, злия, нечистия, праведния и
неправедния. Когато общуваме с определени хора, те предизвикват дистрес и
потиснатост в сърцата ни, а когато се движим с другите, се усещаме
приповдигнати и ни показват пътя към покоя и любовта. Бог е във всичко. Дадена
ни е способност да разграничаваме и интелигентност, за да избираме с кого да
общуваме и какво да използваме и как да живеем. Не трябва да обвиняваме Бог за
това, че не използваме здравия си разум (благоразумието си).
Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов