понеделник, 7 май 2012 г.

Бог е навсякъде, но бъдете предпазливи и благоразумни

ПарамБрахман, Божествената сила, присъства навсякъде в света (творението), във всичко живо и неживо. Преди творението, само светлината съществувала и тази светлина създала Вселената, която познаваме. Логично е, че Вселената е създадена от светлината на Бог. Ние сме направени от същата  материя, от която са направени звездите. В този свят съществуват само светлина, любов, енергия и силата на Бог. Искрата на Бог, наречена душа, е нещото, което дава живот на тялото ни. Без душа, тялото е мъртво месо(плът?), което става само за изгаряне и погребване.

Старите у дома, свещениците, пандитите, Гуру и Реализираните ни учат, че Бог е във всичко и че трябва да не правим разлика между различните форми на живот. Разбираме това твърдение, доколкото ни е удобно и го извращаваме, за да съвпадне с желанията и исканията ни. Бог е във всичко, следователно той е и в похотта, алчността, парите, богатството, наркотиците, алкохола, във всички неща, които толкова силно искаме. Отдаваме се на пороците и казваме, че Бог е в тях. Използваме Бог като извинение за поквареното поведение и присъстваме  и задоволяваме желанията си. Такова поведение в края на краищата води до болка, мизерия и саморазрушение, а ние обвиняваме Бог за това. За удобство, забравяме предупрежденията, които ни дават светците и старейшините/по-възрастните относно правилния път и какво да правим и какво да не правим в живота. Ако Бог е навсякъде, то той е и в гласовете, които ни предупреждават и се опитват да ви водят по пътища, които ни помагат да сме по-близо до светлината. Необходимо е да живеем предпазливо и благоразумно.

Да разгледаме тази история, разказана от Шри Рамакришна за едни човек, който обвинявал Бог за това, което му се случило. Имало едно време един светец, които живеел с многото си последователи в ашрам в гората. Той винаги казвал: Бог е във всички създания. Той е във всяко живо същество, без значение дали е човек, животно, птица, насекомо или риба. Разпознайте присъствието му в във всичко и се поклонете с уважение пред него.

Един път, последователите му били в гората, където събирали дърва за жертвения огън. Внезапно чули някой да вика: пазите се, направете път! Бързо, бързо, полудял слон тичал към тях. Всички последователи се пръснали като листа във вятъра с изключение на един. Този последовател застанал пред дивия слон, като си казвал постоянно: аз виждам Бог във всичко. Той е във всичко, дори и в тази луд слон. За това няма да бъда наранен! Тоя стоял неподвижно и се поклонил пред животното и започнал да пее във негова възхвала. Махут, ездачът на слона, продължил да вика: бягай, бягай. Но последователят не се помръднал.

Слонът го блъснал с хобота си , изхвърлил го от пътя си и продължил бясно напред. Силата на удара насинила здраво последователя и другите дошли да му помогнат и го завели в ашрама. Някой го попитал: защо не се отмести, като видя, че идва слона? Последователят отговорил: учителят винаги ни казва, че Бог е във Всичко и, че Той има формата на цялото творение, и хора, и животни. Поради това мислех, че Слонът-Бог идва към мен и не избягах.

Светецът казал: вярно е, че Бог е във Всичко, и че Слонът-Бог идва към теб. Но Махутът седящ върху него ти казал да се преместиш и да се спасиш. Защо не послуша него? Живейте предпазливо и благоразумно!

Цялото творение е форма на Бог. Водата е форма на Бог. Но една вода става за пране на дрехи, друга за къпане, а трета за пиене. Водите на някои свещени реки се използват при ритуално къпане на Боговете е храмовете и у дома. Солената вода на морето дава сол и не си използва у дома. Ако пием солена вода, ще се разболеем и ще повръщаме. Бог съществува в сърцата на всички, на добрия, на лошия и на грозния, злия, нечистия, праведния и неправедния. Когато общуваме с определени хора, те предизвикват дистрес и потиснатост в сърцата ни, а когато се движим с другите, се усещаме приповдигнати и ни показват пътя към покоя и любовта. Бог е във всичко. Дадена ни е способност да разграничаваме и интелигентност, за да избираме с кого да общуваме и какво да използваме и как да живеем. Не трябва да обвиняваме Бог за това, че не използваме здравия си разум (благоразумието си). 



Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов