Припяването на името на Бог наум е най-лесната садхана, която можем да правим. Тя е проста. Тази садхана може да бъде правена по всяко време, на всяко място и при всякакви обстоятелства. Може да се прави продължително време. Не изисква специална екипировка, време или фактор като чистота нпр. Това е най-добрия тип садхана за съвременния тип живот, където ние сме се в постоянно стремително движение. Тази садхана е универсално приета от всички религии в света. Можем да наричаме Бог, с което и да е от неговите имена на различни езици, да се свържем с него във всеки вид връзка - баща, майка, приятел, дете и др. името на Бог съдържа неговата Красота, Добронамереност, Покой, Любов и Знание. Името на Бог го освещава и Го довежда до нас.
Светците на древна Индия са проповядвали и популяризирали Наам Смарана като идеалния начин на живот за средния човек. Мийрабай, Тукарам, Нараси Мехта, Гяндев, Намадев, Екнат, Кабир и други са учели хората да припяват името на Бог ден и нощ. Техния живот и истории са демонстрация и доказателство на силата и благодатта на Наама Смарана. Да разгледаме случка от живота на двама велики светци от Индия.
Светците на древна Индия са проповядвали и популяризирали Наам Смарана като идеалния начин на живот за средния човек. Мийрабай, Тукарам, Нараси Мехта, Гяндев, Намадев, Екнат, Кабир и други са учели хората да припяват името на Бог ден и нощ. Техния живот и истории са демонстрация и доказателство на силата и благодатта на Наама Смарана. Да разгледаме случка от живота на двама велики светци от Индия.
Гяндев бил велик джяни (гяни) – последовател на Гяна Йога или пътя на Мъдростта (разграничаване). Той владеел себе си и елементите и бил велик Сиддха. Целта на неговото раждане била да напише Багават Гита на Марати – Гянешвари – така, че обикновения човек да получи достъп до великата мъдрост и ученията на Шри Кришна. В същия период от време живял Намдев, който бил син на шивач от Пандхарпур. Намдев бил голям почитател на Бог Витал и последовател на Бхакти Йога. Намдев прикарвал всеки момент от живота си като правел Наам Смарана – припявал името на Бог и бил достигнал до себереализация.
Един път, Джянадев убедил Намдев да дойде с него на поклонение по светите места в северна Индия. Джянадев и Намдев ходели през гората. Те били жадни и се оглеждали за кладенец или езеро от което да пият вода. Накрая те видели кладенец и тръгнали към него. В него имало вода, но била чак на дъното на кладенеца. Нямало въже или кука за да си извадят вода. Как да пият вода? Нямало възможност да достигнат до водата, тъй като кладенецът бил стар и нямал стъпала. Джянадев затворил очите си и използвал своите сиддхи (свръхестествени сили), трансформирал се в птица. Полетял в кладенеца и се напил до насита.
Намдев седнал, затворил очи, отправил молитва към Рукмини Маа – богинята Махалакшми и започнал да прави Наама Смара, да пее името на Бог се интензивна преданоотдаденост и любов. Нивото на водата в кладенеца започнала да се увеличава и достигнала до ниво, където Намдев можел само да се наведе, да загребе с ръцете си и да се напие с вода. Този кладенец може да бъде видян и до днес в Каладжи, на десетина километра от Биканер, Раджастан. Такава е силата на Наам Смаран.
Древните писания на хиндуизма прославят Наама Смаран. Ведите, Пураните, Упанишадите, Бхагават, Бхагавад Гита, говорят за нея като лесен и ефективен метод за садхана. Това, което хората са могли да постигнат чрез медитация в Сатия Юга, чрез ягна в Трета Юга, чрез пуджа в Двапара Юга, сега в Кали Юга, се постига лесно чрез Наама Смаран. Сега сме в Кали Юга.Бог се явява директно на този, който постоянно прави Наама Смаран с бхакти и преданост. Бог казва, че Той не живее в отдалечения Рай Вайкунта. Той живее там, където Неговите почитатели пеят неговото име. Като правим редовна Наам Смарана, ние получаваме напътствие да живеем добър живот в този свят и страхът от смъртта губи хватката си върху нас. Наам остава с нас и след смъртта, като ни води безопасно през долината на смъртта.
Един път, Джянадев убедил Намдев да дойде с него на поклонение по светите места в северна Индия. Джянадев и Намдев ходели през гората. Те били жадни и се оглеждали за кладенец или езеро от което да пият вода. Накрая те видели кладенец и тръгнали към него. В него имало вода, но била чак на дъното на кладенеца. Нямало въже или кука за да си извадят вода. Как да пият вода? Нямало възможност да достигнат до водата, тъй като кладенецът бил стар и нямал стъпала. Джянадев затворил очите си и използвал своите сиддхи (свръхестествени сили), трансформирал се в птица. Полетял в кладенеца и се напил до насита.
Намдев седнал, затворил очи, отправил молитва към Рукмини Маа – богинята Махалакшми и започнал да прави Наама Смара, да пее името на Бог се интензивна преданоотдаденост и любов. Нивото на водата в кладенеца започнала да се увеличава и достигнала до ниво, където Намдев можел само да се наведе, да загребе с ръцете си и да се напие с вода. Този кладенец може да бъде видян и до днес в Каладжи, на десетина километра от Биканер, Раджастан. Такава е силата на Наам Смаран.
Древните писания на хиндуизма прославят Наама Смаран. Ведите, Пураните, Упанишадите, Бхагават, Бхагавад Гита, говорят за нея като лесен и ефективен метод за садхана. Това, което хората са могли да постигнат чрез медитация в Сатия Юга, чрез ягна в Трета Юга, чрез пуджа в Двапара Юга, сега в Кали Юга, се постига лесно чрез Наама Смаран. Сега сме в Кали Юга.Бог се явява директно на този, който постоянно прави Наама Смаран с бхакти и преданост. Бог казва, че Той не живее в отдалечения Рай Вайкунта. Той живее там, където Неговите почитатели пеят неговото име. Като правим редовна Наам Смарана, ние получаваме напътствие да живеем добър живот в този свят и страхът от смъртта губи хватката си върху нас. Наам остава с нас и след смъртта, като ни води безопасно през долината на смъртта.
Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов