вторник, 25 септември 2012 г.

Манас пуджа – Пусалар

Еволюцията на човека до неговото оригинално състояние на Божественост е постепенен процес на развитие, който се случва за период от време. Процесът започва, когато започнем да се срещаме с хора, които имат подобна нагласа на преданост. При сатсанг, ние развиваме вкус за нама смаран, бхаджани и джапа. Да сме в компанията на преданоотдадени е голям дар. Учим се да изоставяме пороци като гняв, завист, похот, алчност, привързаност и нуждата от власт и контрол. Развиваме в себе си качества като безкористна любов, състрадание и душевен мир. Изоставяме нещата, които ни отклоняват от пътя към Бог и развиваме тези качества, които не помагат да бъдем в присъствието на Бог вътре в себе си. Когато развиваме себе си по този начин, ставаме редовни в медитацията и постоянно сме потопени в Бог. Развиваме вкус за сладостта на името и формата на Бог и постоянно сме потопени в Него. Това ни помага да правим манас пуджа, която е по-висша от физическата пуджа, защото изисква отиване навътре и боготворене на Бог по начин, който ние искаме да изливаме нашата любов и преданост към него .

Има една удивителна история за велик предано- отдаден на Бог Шива, наречен Пусалар, който практикувал манас пуджа. Той бил обучен във Ведите и Агамите. В селището, където живеел Пулсалар нямало храм на Шива. Той имал горещо желание да изгради храм на своя Бог, но нямал материалните ресурси, за да го изгради  и богатството , необходимо за да  го поддържа. Имал задълбочено знание за начина на конструиране на храмовете съгласно Агама видхи. Дълго размишлявал и накрая открил начина да изпълни това си дълбоко желание.

Пусарал решил да изгради великолепен храм за Бог Шива в ума си. От този ден нататък, той започнал за изгражда храма. Макар да го правил в ума си , той изминал по всяка една стъпка на строежа, също както трябвало да измине ако го бил строял в действителност. Планирал всяка подробност и детайл, като количество то нужни материали, работна сила, дизайн и внимателно изпълнявал плана. Накрая храмът бил построен. Отнело му също толкова години, колкото били нужни, за да се построи действителен храм. Пусалар избрал благоприятно време и датa за Кумбабхишекам – отваряне на храма, когато Бог е поканен да присъства и освети божествата и храма.

В същото време, в което Пусалар конструирал храмът на Бог шива, Царят на Палавите също изграждал огромен храм на Бог Шива и избрал същатата дата и време като Пусалар за главната церемония на освещаване на храма. Бог Шива, който приъствал навсякъде и в сърцата на всички, искал да покаже на Царя величието на неговия беден преданоотдаден. Той се появил в съня на Царя и му наредил да промени датата. Бог Шива казал, че ще влезе във великолепния храм изграден от Пусалар на същата дата и време, които били избрани от Царя, и няма да може да присъства на неговата церемония.

На следващия ден изненаданият цар на палавите и неговите министри отишли да търсят селището, указано от Бог Шива. Не могли да открият храм. Разпитали, но никой не бил виждал или чувал за храма. Накрая успели да открият дома на Пусалар. Царят информирал Пусалар за съня и неговия разговор с Бог Шива. Пусалар бил удивен и обвладян от емоция от Благодатта и Любовта, с които неговият Бог го обсипал. Накрая, като избърсъл сълзите от любов и радост, той разказал на царя за подробностите на храма, изграден от него в неговия ум. Детайлната работа и вниманието към всеки аспект на конструкцията на храма поразила царя и неговите министри. Те узнали, че храмът, построен от Пусалар бил по-величествен от този на царя. Всички били много радостни от тази Лийла или Божествена Игра, изпълнена от Бог Шива. Царят отдал почитта си на Пусалар и се върнал обратно в столицата си. Той изпълнил кумбхабхишекам на храма по разписание с цялата пищност и величие. Шест пъти била направена пуджа към Бог в храма според писанията.


Пътят на Кундалини Маха Йога учи на Манас Пуджа. Ние почитаме Гуру. Или Светлината на Аз-а, в нас. С регуларна мантра джапа на Ситарам, медитация и следване учението на Гуру, ние се установяваме в нашата медитация. Достигаме блаженството на Божественото в нас и се сливаме с Него.




Превод от  английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов