Пурушотаман,
който станал Свами Бодхендрар – първосвещеник на Канчи, останал с Гуру и се
сдобил с Брахмавидия. След това неговият Гуру го изпратил в Южна Индия, за да
разпространи свещеното име на Шри Рама там. Гуру поискал от него, на път за Южна
Индия, да спре в Пури и да вземе свещен текст от велик светец .
В Пури имало
един велик светец на име Лакшмидхарар. Той бил написал книга - „ Багаваннама Каумудхи“,
която била нама сиддханта грантхам. Съдържала учението за силата на Святото Име
на Бог. Свами Вишвадикендрар инструктирал Бодхендрар да вземе книгата по пътя
си и да овладее знанието в нея. Бодхендрар отишъл в Пури и имал даршан с Бог
Джаганат във величествения храм на Джаганата в Пури. От там той отишъл да търси
къщата на великия светец . Било му казано, че Лакшмидхарар е умрял и неговият
син Джаганата Пандит живеел в неговата къща. Било привечер и къщата била
заключена от- вътре. Бодхендрар не искал да безпокои обитателите. За това
седнал пред къщата и започнал да медитира.
Няколко дни преди
това имало една необичайна случка там. Станало отвличане, изнасилване и
насилствена промяна на вярата на индуистка жена. Двойка от Южна Индия пътувала към Каши и се
била спряла на това място. Една нощ, докато спели, устата на жената била
запушена и тя била отвлечена. Нейният съпруг, който спял до нея, не усетил
нищо. На сутринта, когато започнал да търси жена си, му било казано от
селяните, че това е може би работа на мюсюлманите, които живеели наблизо. Тези
мъже отвличали жени, изнасилвали ги и ги насилвали да станат техни държанки.
Човекът бил потресен като чул това и прекарал още няколко дни на това място в
търсене на жена си. Накрая продължил поклонничеството към Каши.
След като завършил поклонничеството си, се върнал обратно
в същото селище. Тъкмо правил Сандххия Вандана ритуалите на реката, когато една
мюсюлманка дошла да налива вода. Когато го видяла, жената се втурнала към него
и паднала в краката му. Била неговата загубена жена. Когато той попитал какво
се било случило, тя започнала да го моли да бяга бързо от това място. И двамата
избягали набързо през гората и от селището на безопасно място. Едва тогава жена
му му разказала ужасяващата история за това как й запушили устата, отвлекли я
мюсюлманите през нощта и след това била изнасилена и накарана да живее с тях.
Тя молела мъжа си да я спаси и да я вземе със себе си. Тя вече не ставала да му
бъде жена, но можела да му служи като прислужница. Съпругът й отговорил, че
случилото се не е по нейна вина и, че ако Шастрите позволяват, ще я вземе отново
за жена. И така, те решили да посетят Джаганата Пандит и да поискат неговото
мнение за Дхарма Шастрите.
Двойката достигнала къщата на Джаганат Пандит, където
Свами Бодхендрар медитирал отвън. Те почукали на вратта и събудили Пандита.
Разказали му цялата история и паднали в неговите крака, за да искат решение по
въпроса. Пандитът казал на жената: „Кажи
три пъти Рама, Рама, Рама и ти ще бъдеш пречистена. След това ще можеш отново
да живееш със съпруга си.” Старата му майка, който чула разговора се провикнала
от вътре: „Сине, ти унизи силата на Рама
Нама. Каза на жената да го повтори три
пъти – Рама, Рама, Рама! Ако се бяха
консултирали с твоят баща по този въпрос, той щеше да поиска тя да каже
свещеното име само един път! Дори и
най-големите грехове се изтриват незабавно, когато кажеш един-единствен път
Свещеното Име.”
Свами Бодхендрар, който чул този разговор отвън, се
изправил и попитал Джаганат Пандит дали
има доказателство за това, което казал.
Джаганат Пандит му предложил убедително доказателство в писанията на
неговия баща. Бодхендрар поискал книгата и една малка лампа. Седнал и прочел
книгата през нощта. На следващия ден повикал двойката и Джаганат Пандит. Казал,
че Шастрите са верни и, че бащата недвусмислено е казал това, което синът е заявил
предния ден. Но външният свят няма да повярва и ще иска доказателство. За- това
той казал на жената да отиде на реката и да се потопи в нея. Казал й: ”С най-голяма вяра и предаване, кажи името
на Рама един път и се потопи в реката.
Това ще те трансформира и ти ще излезеш от реката пречистена.
Доказателството ще се състои в промяната на твоите дрехи и бижута.”
Целият град се събрал да зяпа събитието. Жената дошла,
проснала се пред Бодхендрар и казала: ”Не
знам за Рама нама, обаче на теб ти вярвам и вярвам на това, което казваш.
Подчинявам ти се искрено.” Тя приела един път името на Рама и се потопила в
реката. Когато излязла, носела същите дрехи, с които била в деня на отвличането
и същите бижута. Лицето й греело,
бижутата й блестели и на челото й имало голяма кумкум точка. Предвещаваща добро
куркума била разпръсната по лицето и ръцета й. Косата и била украсена със свежи
ароматни жасминови цветя. Това били белезите на омъжена Индуистка жена. Когато
видели това, всички започнали да пеят Рама нама с голям ентусиазъм и жар. Двойката паднала в краката на Свами
Бодхендрар и поискала неговата благословия и след това отпътували щастливи.
Свами Бодхендрар получил практическа демонстрация на величието на Рама Нама и
продължил пътешествието си към Южна Индия. Бил готов да изпълни задачата дадена
му от неговия Гуру с пълна убеденост и вяра в Рама Нама.
Превод от английски : Еллдибор Франк и Владимир Великов